donderdag 2 juni 2011

Ding 19 sociaal netwerken en wat er in te doen is

Sociaal......Een hele tijdgeleden heb ik mijzelf uit nieuwsgierigheid aangemeld op hyves. Ook omdat ik kinderen heb die er regelmatig opzitten. Ik ben misschien twee weken lid geweest en heb mij toen vervolgens weer afgemeld. De reden is, dat ik vind dat persoonlijk contact nog altijd leuker is dan wat woorden intikken op de computer. Wanneer je gewoon contact met iemand hebt, dan zie je bij je gesprek ook nog eventuele emoties e.d. Dit zie je niet als je via hyves ed. met iemand in "gesprek" gaat. Ook ben ik van mening dat je via zulke contacten makkelijker dingen "zegt" dan wanneer je in gesprek bent met een persoon die voor je staat. Maar ik vind dat je nooit te persoonlijk moet worden via sociale sites. Je weet soms niet wie er aan de andere kant zit...Wanneer het gaat om het uitwisselen van informatie of adviezen over verschillende hobby's, dan zeg ik ja.
Of een hyves account voor de bibliotheek wat zou zijn? Je kunt er wel veel informatie op kwijt. Dus even de nieuwste boeken erop zetten, foto's en meldingen van workshops ed. die georganiseerd worden. Ook kunnen leden van de bibliotheekhyves dan via een krabbel hun mening geving over boeken of gevolgde workshops ed. Dit zou inderdaad wel eens wat kunnen zijn.

1 opmerking:

  1. Goed over nagedacht. Gebruik privé kan totaal anders zijn dan gebruik voor de bibliotheek. Daarom toch goed om te weten hoe hyves werkt en wat je ermee kunt. Kun je ook weer meepraten met je kinderen!
    Groeten,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen