woensdag 25 mei 2011

Ding 18 Library Thing

Dit lijkt mij wel wat. Ik heb 10 boeken uit mijn eigen boekenkast toegevoegd aan de virtuele boekenkast van Library Thing. Dit was makkelijk om te doen. Van de boeken die ik heb gelezen heb ik gezien dat er veel meer mensen zijn die ook dezelfde boeken hebben gelezen en er is ook over gediscuseerd. Naar aanleiding van je eigen lijst geven mensen je ook weer tips over andere boeken die je misschien ook leuk vindt om te gaan lezen. Heb ook gepuzzeld met de widget, maar op de een of andere manier lukt het niet. Volgens de uitleg moest je het volgende doen: naar dashboard gaan, dan naar ontwerpen en dan widgets. Ik heb dat laatste niet kunnen vinden. Ook bij toe te voegen gadgets staat dit niet aangegeven. Wat heb ik over het hoofd gezien? Ik had eerst een link naar de URL van library thing met daarachter mijn library thing naam, maar dat werkt natuulijk niet, want niemand weet mijn wachtwoord. Ga er toch nog weer naar kijken.....

Voor bibliotheken zou dit een aanvulling kunnen zijn op hun eigen catalogus. Niet een vervanging, want dan kan je niet zien of een boek wel in een andere bibliotheek aanwezig is en je moet nog kunnen reserveren/aanvragen. Het invoeren in Library Thing van alle boeken binnen een bibliotheek is op zich wel een grote klus, maar als je alles erin hebt en je houdt het goed bij, dan moet het lukken.

2 opmerkingen:

  1. Ha. Zou je Library Thing privé gaan gebruiken? Je bent er flink mee aan de slag geweest! De widget gaan we uitzoeken, wordt vervolgd.
    Je bent trouwens goed op weg, helemaal top!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Islandgirl,

    De term "widgets" vind je op de Library Thing site.
    Als je hierop klikt, krijg je een code met daarboven de tekst Embed this code (of zoiets).
    Je moet deze nu kopieëren en plakken in een nieuwe gadget (HTML/Javascript) op je weblog.
    Deze gadget moet je eerst toevoegen, maar dat weet je vast wel.
    Als het niet lukt,mail je maar even naar onze gmail.

    Succes.

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen