woensdag 22 juni 2011

ding 23 the end!

De cursus is afgelopen. Vanaf maart ben ik (en ook mijn collega's natuurlijk) wekelijks bezig geweest met de 23 dingen cursus. Ik heb veel geleerd over de mogelijkheden op het web. Sommige dingen waren bekend, maar veel dingen ook niet. Mijn favoriete onderdelen waren het maken van deze weblog, plaatjes bewerken, online kantoortoepassingen (had bij mij wel wat voeten in aarde vanwege de vreemde taal die ik had, maar uiteindelijk is het toch goed gekomen) en library thing.
Dit leerprogramma heeft mij laten zien wat er allemaal via het web mogelijk is en hoe je bepaalde dingen ook makkelijk met anderen kunt delen. Omdat ik oproepkracht ben bij de bibliotheek en niet heel veel werk, heb ik met de geleerde dingen op de werkvloer nog niks gedaan. Wel hebben we sommige dingen besproken.
Omdat veel onderdelen nieuw voor mij waren, ben ik niet echt verrast over de resultaten. Ik heb alles op me af laten komen.
De 23 dingen cursus is mooi opgezet en duidelijk in zijn uitleg, dus wat mij betreft hoeft er niets aan veranderd te worden.
Ik heb dit als een leuke, leerzame cursus ervaren. Het zal niet zo zijn, dat je alles wat je hebt geleerd zult gebruiken, maar je weet nu wel de mogelijkheden en wat je er verder mee kan doen.

1 opmerking:

  1. YES! DE EINDSTREEP IS BEREIKT - DE BUIT IS BINNEN - JE CERTIFICAAT LIGT OP JE TE WACHTEN - HIEPERDEPIEP HOERA - GEFELICITEERD!
    Het is net zoals je zegt: je zult niet alles wat je hebt geleerd gaan gebruiken, maar bent nu wel op de hoogte van enkele dingen die er spelen en wat je ermee kunt. Er zijn nog -tig andere dingen...die mag je voor jezelf gaan uitzoeken en bijhouden! Maar de basis heb je nu gelegd, en veel dingen klinken je nu niet meer onbekend in de oren. Geldt niet alleen voor jou, maar natuurlijk voor iedereen die de cursus heeft gevolgd. Komen we met z'n allen toch een stuk professioneler over.
    Het certificaat komt eraan, de taart vast ook!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen